Çelebi Bandırma Uluslararası Limanı İşletmeciliği A.Ş., Bandırma Limanı'nda hizmet anlayışından ekipmana, yaptığı yenilik ve değişimlerle; gelişmeyi, ilerlemeyi ve daha iyisini yapmayı hedeflediğini ortaya koydu. Bandırma Limanı, Çelebi Holding'in vizyonuyla bölge ekonomisinde etkin bir merkez olmaya hazırlanıyor.
Çelebi Holding; yer hizmetleri, terminal, liman ve marina işletmeciliği, uçak özel güvenlik hizmetleri, gıda, seyahat acenteliği, personel taşımacılığı, araç filosu kiralama ile kargo ve antrepo işletmeciliği alanında yaptığı atılımlara, geçtiğimiz aylarda bir yenisini daha ekleyerek Bandırma Limanı'nın 36 yıl boyunca işletmeciliğini yapmaya hak kazandı.
Çelebi Holding iştiraki olan Çelebi Bandırma Uluslararası Limanı İşletmeciliği A.Ş., Bandırma'yı; modern ekipman parkı ve deneyimli işgücü ile uluslararası standartlarda, kaliteli hizmet veren; dökme, genel, konteyner, sıvı ve Ro-Ro yüklerin aynı anda elleçlenebildiği, çevreye duyarlı ve bölge ekonomisine önemli katkı sağlayan bir liman haline getirmeyi hedefliyor.
Yaklaşık 270.000 m2'lik alan üzerine kurulmuş olan Bandırma Limanı, toplam 5 ana dolgu sahası ve 20 adet numaralı rıhtımdan oluşuyor. Limanın en derin rıhtımı olan 7-8 numaralı rıhtımın toplam uzunluğu 379 metreyi buluyor. Derinlikleri 8 m ila 12 m olan rıhtımlar, toplam 2.973 m uzunluğa sahip. Limanda 1.000 ve 500 m uzunluğunda 2 mendirek, mendireklerle rıhtımlar arasında 350 ve 400 metre çapında 2 manevra çemberi ve mendirek dışında 20-30 metre derinliğinde demir sahası bulunuyor. Dökme katı, dökme sıvı ve genel kargo tahmil-tahliye operasyonlarının bir arada yürütüldüğü Bandırma Limanı'nda, halihazırda yıllık yaklaşık 4.000.000 ton hacminde dış ticaret yükü elleçleniyor. Çelebi Bandırma, özelleştirme sürecinin hemen ardından başlattığı konteyner operasyonunun fizibilite çalışmalarını tamamladı, 2011 yılının ilk çeyreğinde operasyonlarına başlamayı planlıyor.
Limanda yıllık 500.000 ton dahili yük elleçlemesi yapılıyor ve böylece kabotaj ticareti destekleniyor. Yükleme ve boşaltmanın yanı sıra tatlı su ikmali ve katı-sıvı atık alım hizmetleri de liman tarafından sağlanıyor. Ayrıca limana giren ve çıkan gemiler için zorunlu olan pilotaj-römorkaj hizmetleri 24 saat boyunca, 3 kıdemli Kılavuz Kaptan gözetiminde; 30 tonluk çekme kuvvetinde iki römorkör, 1 adet pilot botu ve 1 adet palamar botu ile Bandırma Limanı tarafından veriliyor. Yeni kurulan Liman Kontrol Birimi ile limanda ve bölgede bulunan diğer iskelelerdeki deniz trafiği düzenleniyor. Limanın devralınmasından sonra hizmet entegrasyonunu sağlamak amacıyla kurulan Kara Nakliye Departmanı, müşterilere kapıdan kapıya hizmet alabilme imkanı sunuyor. Toplam 9.100 m2 kapalı ve yaklaşık 35.000 m2 açık depolama sahası bulunan Bandırma Limanı'nın, kurulması planlanan yeni yatay depo ve silolarla, bölgedeki en yüksek kapasiteli kapalı depolama alanına sahip olması hedefleniyor. Bandırma Limanı'nda, rıhtımlarının demiryoluyla bağlantılı olması sayesinde yakın çevre dışındaki bölgelere de hizmet verilebiliyor. Çelebi Bandırma, sahip olduğu makine parkı ve üstün hizmet kalitesiyle özellikle İç Anadolu Bölgesi için optimum liman olacağının sinyallerini veriyor.
Limanda bunların dışında; gün içerisinde karşılıklı olarak Bandırma-Tekirdağ, Tekirdağ-Bandırma, Bandırma-Ambarlı ve Ambarlı-Bandırma yönlerinde Ro-Ro seferleri düzenleniyor. Bu seferlerle, yıllık taşıma adedi 200.000 aracı aşan hacimde Ro-Ro operasyonu gerçekleştiriliyor. Limanın 1 numaralı rıhtımını kiralayan İDO (İstanbul Deniz Otobüsleri), İstanbul-Bandırma arasında yolcu ve araç taşımacılığı yapıyor. Ayrıca ETİ (ETİ Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü), ülkemiz açısından stratejik öneme sahip olan bor madeni ihracatının büyük bir bölümünü Bandırma Limanı üzerinden gerçekleştiriyor. Limanın gümrüklü sahası içerisinde, TMO (Toprak Mahsulleri Ofisi) tarafından işletilen 20.000 ton kapasiteli yatay silo ve bu siloya entegre edilmiş fakat liman dışına kurulu, 30.000 ton kapasiteli yatay silo bulunuyor.
Çelebi Bandırma Uluslararası Limanı İşletmeciliği A.Ş., limanı devralmasının ardından ilk etapta vinç ve iş makinelerine yatırım yaparak limanın yük elleçleme kapasitesini %100 artırdı. Birinci faz ekipman yatırımlarının tamamlanmasını takiben, konteyner operasyonlarında kullanılmak üzere iki adet 100 ton kapasiteli Mobil Liman Vinci (Mobile Harbour Crane-MHC) alındı. 30 m³ kapasiteli kapmalar ile dökme yük operasyonlarında da kullanılabilen MHC'ler sayesinde, günlük 20.000 ton tahmil-tahliye kapasitesine ulaşılabiliyor. Çelebi Bandırma'nın birinci faz ekipman yatırımları kapsamında dökme yük operasyonları için aldığı Sennebogen marka ekskavatörlerin en büyük ve en yüksek kapasiteli modeli olan 880 EQ da liman operasyonlarında kullanılmaya başlandı. Sennebogen 880 EQ ile 50.000 ton taşıma kapasiteli gemiler, günlük 10.000-15.000 ton kapasiteyle elleçlenebiliyor. Daha küçük gemiler için yine Sennebogen marka, günlük 5.000 ton elleçleme kapasitesine sahip ekskavatörler alan Çelebi Bandırma, tüm bunların yanı sıra vinç operasyonlarını destekleyen ve depo/saha operasyonlarında kullanılan loder, mini loder ve forklift gibi ekipmanlara yaptığı yatırımı da tamamladı. Çelebi Bandırma Uluslararası Limanı İşletmeciliği A.Ş.'nin gerçekleştirdiği bu yatırımlar sonrasında, liman devrinden önceki ekipmanların tümü operasyondan çekildi.