2010 yılında imtiyaz sözleşmesiyle TCDD'den 36 yıllığına Çelebi Holding'e devredilen Bandırma Limanı, yük elleçleme operasyonunu beş terminale çıkardı. Limandaki yatırımlarla ilgili bilgi veren Bandırma Limanı Genel Müdürü Özgür Durmaçalıs, yatırımların 2. fazının tamamlandığında limanın, panamax tipi gemilerin de yanaşabileceği 14 metrelik drafta ulaşacağını belirterek şunları söyledi: "Konteyner yükler için 18 milyon dolarlık bir inşaat yatırımı gerçekleştirildi. 20 milyon dolarlık da bir ekipman siparişi verdik, onlar da 2013 yılı son çeyreği ve 2014 yılında limanda olacaklar. Çok yakında sıvı yük terminalimizin inşaatına başlayacağız. Orada da boru hattına bağlı 180 bin tonluk bir tank çiftliği olacak. Aynı zamanda liman yol ve giriş-çıkıs kapılarının büyümesi ve liman yolunu karayoluna bağlayacak 1. 5 kilometrelik yolun inşaatı devam edecek. " Bandırma Limanı'nın Güney Marmara bölgesinde tek demir yolu bağlantısı olan ve rıhtımlara kadar uzanan ulusal demiryolu hattı ile lojistik üstünlüğü bulunduğunu söyleyen Özgür Durmaçalıs, "Demiryolu bağlantılarında yer alan Balıkesir, Afyon, Ankara, Kütahya, Eskişehir ve Bilecik gibi illere kadar uzanan geniş hinterlandı üe Bandırma limanı özellikle maden grubu müşterilerine maksimum fayda yaratarak kara navlunlarında ekonomik avantaj yaratıyor " diye konuştu. Yeni çıkardan demir yolu kanunu ve özel sektörün katkısı üe yaratılan faydanın artacağım söyleyen Durmaçalıs, "Serbestlesmeyle birlikte katma değerin büyüyeceğini öngörüyoruz. Tüm ekipman ve teknoloji yatırımlarımızı da bu paralelde sürdürüyoruz" dedi. Liman BALO'nun merkezinde Özgür Durmaçalıs son olarak, Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonu (BALO) projesinde büyük öneme sahip olan Bandırma Limanı'nın projede üstleneceği rol MEYVELERİ DEMİRYOLUYLA TOPLAYACAK İzmir ve İstanbul'u birbirine bağlama özelliği olan Çelebi Bandırma Limanı, konteyner ve ro-ro terminal yatırımlarını sürdürüyor. Liman yatırımların meyvesini toplamada, rıhtımlara kadar uzanan demiryolu avantajını kullanacak. ile ilgili su bilgileri verdi: "2013 yılında start verilecek BALO projesi için de limanımız stratejik öneme sahip. Çünkü liman, projenin Anadolu'daki çıkış noktası konumunda. Anadolu'dan çıkan konteynerlerin konsolide olacağı yer limanımız olacak. Durmaçalıs şöyle devam etti: "BALO Projesi, ihracatçının kapılarından konteynerlerle alınacak yükler, demiryolu ile Bandırma'daki konsolidasyon merkezine ulaştırılarak, Avrupa'daki varis noktalarına göre tasnif edilecek. Daha sonra yükler, demiryolu aracüığıyla Bandırma Limanı'na getirilerek, tren ferisi üe Tekirdağ üzerinden, Avrupa'ya ulaştınlacak. BALO sisteminde, dönüş yükleri, yurt dışındaki göndericilerden toplanarak, Yurt Dışı Lojistik Merkezleri'nde konsolide edilip, oluşturulacak blok trenler aracılığıyla Türkiye'ye getirilecek. Bu yükler, Bandırma Konsolidasyon Merkezi'nde tasnif edüerek, AnadoludaTd çeşitli varis noktalarında bulunan alıcılara teslim edilecek. "