Antalya 2. Dış Hatlar Terminali
Çelebi Hava Servisi, turizmin başkenti olarak adlandırılan ve her sene artan oranda yabancı ziyaretçiye ev sahipliği yapan Antalya'da, büyüyen turizm hacminin karşılanması amacıyla girişilen 2. Dış Hatlar Terminali'nin yapımını ve işletmeciliğini, İçtaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile ortak kurduğu bir şirket eliyle üstlenmiştir.
11 ay gibi inanılmaz kısa bir sürede tamamlanan Antalya 2. Dış Hatlar Terminali 17 Nisan 2005 tarihinde hizmete girmiştir. 55 ay süresince büyük bir başarıyla yürütülen işletmecilik faaliyeti, işletim süresinin 2009 yılı Eylül ayında dolmasıyla, sona ermiştir.
550.712 m² alan üzerine inşa edilen Antalya 2. Dış Hatlar Terminali'nin, ilave üniteler ve terminal dışı hizmet binaları ile birlikte kapalı alan toplamı 102.673 m², açık alanlar da dahil olmak üzere toplam inşaat alanı ise 448.039 m²'dir.
En yeni teknoloji
Güvenlik açısından çağdaş havaalanlarının gerektirdiği her türlü teknik donanımın kullanıldığı Terminal, Çelebi'nin havacılık sektöründeki bilgi birikimi ve kaliteli hizmet anlayışıyla, Antalya'ya gelen milyonlarca ziyaretçiyi en iyi şekilde ağırlamıştır.
Antalya 2. Dış Hatlar Terminali'nin sahip olduğu son teknoloji ürünü malzemeler ve cihazlar, güvenlik sistemini uluslararası standartların da üzerinde çıkarmaktadır. 6 kademeli güvenlik sistemi, Türkiye'de ilk kez bu terminalde uygulanmıştır.
Ulusal ve uluslararası sistemlere uyumlu olacak şekilde tasarlanmış, özgün bir mimariye sahip olan Antalya 2. Dış Hatlar Terminali, çağdaş teknik donanımı, modern alt yapısı ve kaliteli hizmetiyle geleneksel Çelebi farkını tüm hatlarıyla yansıtmıştır.
Sivil havacılığın diğer alanlarında ve yurt dışında genişlemek yolunda atılan çok önemli bir adım olan böylesi büyük bir projeyi hayata geçirmek, uluslararası platformda çalışma, rekabet etme ve stratejik ortaklıklar kurma kültürüne sahip olan Çelebi Hava Servisi için başlı başına bir gurur kaynağıdır.
Antalya 2. Dış Hatlar Terminali'nde gerçekleşen ilkler
Antalya 2. Dış Hatlar Terminali'nin altyapısında güvenlik açısından büyük önem taşıyan, modern havacılığın vazgeçilmezleri olarak görülen ve ülkemizde ilk kez uygulanan yeni sistemlere yer verilmiştir.
Otomatik patlayıcı algılama sisteminin bagaj sistemine entegre edilmiş şekli
Körüğe yanaşmış uçaklara uygulanan Harici İklimlendirme Sistemi
924 ton/saat kapasiteli,13 km'lik yakıt borularından 12 adet köprülü park pozisyonu ve 34 adet açık park pozisyonuna yakıt verebilen 97 adet yakıt hidrantından ve 1.100m³/saat kapasiteli PLC kontrollü yakıt pompa istasyonundan oluşan uçak yakıtı temin sistemi.
Yıllık yolcu kapasitesi Köprülü park pozisyonu Açık park pozisyonu Check-in kontuarı sayısı Uçuş kapasitesi X-ray cihazı sayısı Yolcu çıkış kapısı Pasaport bankosu sayısı Konveyör bandı Bagaj kapasitesi Otopark alanı El bagaj arabası sayısı |
16 milyon |